Tuesday, April 22, 2008

22 April..

Hari ini saya akan guna BM tulis blog. I mendapati BM saya lebih fasih dan lincah banding dgn BI. Hari ini adalah hari jadi 'lui lui' saya. Jadi saya ucapkan selamat hari jadi kpdnya. Tapi, respon yang saya dapat adalah, "siapa mu?" Rupa-rupanya dia tak menyimpan nombor saya.

Saya rasa, perasaan itu semakin hari semakin hilang. Aku pun tak tau sebab tu. Mungkin kerana dia pentingkan keluarga dan kawan banding dgn percintaan.. Dia tak suka beritahu saya tentang perkara yang dia risau. Aku tak begitu faham.. Aku telah cakap dgn dia, " Yang, saya akan mendengar kerisauan anda, menghadapi bersamamu, dan selesai dgnmu.. " Tapi, perkara ini tak berlaku sebelum dan selepas itu.. Bagi saya, couple mestilah terang-menerang, tak boleh ada dinding ataupun rahsia antare mereka.. Tapi....

Toleransi.. Saya paling pentingkan ini dalam suatu percintaan. Jika kekurangan toleransi, maka hubungan itu tak akan kekal lama.. Memang betul saya pentingkan percintaan banding dgn lain. Aku sanggup berkorban apa-apa pun termasuk nyawa utk perempuan saya.. Aku memang itu..

Aku tak tau bagaimana utk menerangkan hubungan kita.. Kadangkala sedap, kadangkala sejuk, kadangkala macam couples, kadangkala macam kawan yang biasa.. Bila dia memakai seragam sekolah, dia macam anggap saya sebagai kawan ataupun orang yg tidak dikenali.. Aku memahami bahawa itulah sekolah, lagipun dia ada jawatan.. Tapi dia akan anggap saya sbg orang yg tak dikenali bila mood dia tak baik.. Saya benci perkara ini.. Memang benci...

Apabila memakai pakaian yg biasa ataupun berada di luar sekolah, dia menjadi lebih mesra dan manja.. Ini akan berlaku apabila dia berdua-duaan dgn saya saja.. Jika sekumpulan pergi besama-sama, saya macam baju buruk yang dibuang.. Dia tidak akan menjadi mesra atau manja seperti masa berdua-duaan.. Ini saya pun tak kisah, kerana orang ada kawannya dan pilihannya..

Ada satu perkara yg saya tidak begitu faham.. Iaitu ngapa dia tak boleh letakkan semua hatinya ke dlm hubungan ini.. Saya tahu dia menghadapi impak yg besar semasa dia bersama dgn X-nya yg keji itu.. Jadi saya pun tak boleh cakap apa-apa pun... Mungkin dia memerlukan masa. Walaubagaimanapun, saya tak faham juga...

Wah, aku telah tulis sebanyak itu. Aku pun tak tau aku sedang tulis apa. Skrg, saya macam kejang atau disejukkan, macam tak ada perasaan lagi. Sebenarnya, keyakinan dalam hubungan itu telah berkurang dgn mendadak..

Saya telah belajar satu ayat yang bermakna.. Walaupun dia mempunyai kelemahan atau kecacatan, tapi ini tidak penting, yg terpenting ialah kau mencintainya... Ayat ini menyebabkan hati saya terharu.. Jadi skrg, saya cuma boleh menjadi seorang yg melaksanakan kewajipannya.. Saya tidak akan bertanya tentang halnya jika, kalau, jikalau dia tidak mahu memberitahu saya... Sudah satu jam, hujan masih turun dgn lebat.. Saya tak tau Tuhan kesian saya, atau simpati atas masalah saya...

Hmm, i can write so long when i'm using BM. BI sucks man!!!! BM is far more easier to use compared to BI. So, I hope tat everything will be ok for the coming day...

*INCOMING MESSAGE* babysitter is a easy occupation. U jus nid to take the baby, put it on the floor, and sit on it. U can oso fart on him. Tat's called babysitter.

*The End*

1 comments:

Anonymous said...

memang baik bm anda. kadang-kala perempuan macam ini, anda tidak tahu apa yang sedang dia fikirkan. mungkin dia seorang yang tidak berapa suka berkongsi masalahnya dengan orang lain, saya teka.


jalan lalu.